Terkotanie pedału sprzęgła

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Chris11
    RS
    • 2011
    • 1587

    #76
    Zamieszczone przez spj
    ASO twierdzi, że ustawienie kierownicy jest w granicach błędu, chociaż jak sami przyznają jednoznacznego położenia zerowego kierownicy nie ma i ustawia się to "na oko"
    No to owe ASO jest mocno niedoinformowane.

    Komentarz

    • spj
      ***** ***
      ModeratoRS
      • 2009
      • 3534
      • Octavia IV combi (NX5)

      #77
      Zamieszczone przez Chris11
      Zamieszczone przez spj
      ASO twierdzi, że ustawienie kierownicy jest w granicach błędu, chociaż jak sami przyznają jednoznacznego położenia zerowego kierownicy nie ma i ustawia się to "na oko"
      No to owe ASO jest mocno niedoinformowane.
      Chris11, czy mógłbyś rozwinąć temat?
      Pozdrawiam,
      Paweł

      Harmonogram spotów w Pomorskie OCP
      Grupa lokalna Pomorskie OCP na fb

      Komentarz

      • Grad77
        Ambiente
        • 2015
        • 144
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #78
        Zamieszczone przez spj
        i wycierających się plastikach przy przednich pasach (ASO: pewnie źle mam ustawiony pas) już nie wspominam
        spj czy mógłbyś rozwinąć ten wątek ale tutaj:



        Zgłosiłeś oficjalną reklamację tych plastików i masz odpowiedź na piśmie? Czy tylko rozmawiałeś o tym w ASO?
        Mógłbyś wrzucić zdjęcia tych osłon ze swojego auta?

        Komentarz

        • Chris11
          RS
          • 2011
          • 1587

          #79
          Zamieszczone przez spj
          Zamieszczone przez Chris11
          Zamieszczone przez spj
          ASO twierdzi, że ustawienie kierownicy jest w granicach błędu, chociaż jak sami przyznają jednoznacznego położenia zerowego kierownicy nie ma i ustawia się to "na oko"
          No to owe ASO jest mocno niedoinformowane.
          Chris11, czy mógłbyś rozwinąć temat?
          Nie wyobrażam sobie, żeby jakakolwiek fabryka samochodów ustawiała kierownice "na oko".
          Technika ustawiania kierownicy w fabryce wygląda tak, że na kolumnę kierownicy zakładany jest przyrząd, który kręci kierownicą do oporu w jedną stronę, później wraca do pozycji początkowej i kręci w drugą stronę. Z tego wyznacza sobie, gdzie jest środek przekładni kierowniczej i w odpowiednim miejscu nabija/znakuje punkt, gdzie ma zostać osadzona kierownica. Kierownica ma ten sam znacznik, dzięki czemu wiadomo, jak ma być założona, żeby ruch nią w jedną i w drugą stronę do oporu miał tyle samo obrotów (jeśli dobrze pamiętam, to wychodzi 2,5 obrotu).
          Następnie "prostowanie" kierownicy w stosunku do kierunku jazdy odbywa się już na geometrii, gdzie na kierownicę zakładany jest przyrząd blokujący ją w pozycji "na równo" i do tego stanu ustawia się geometrię.
          W zasadzie, w każdym porządnym warsztacie zajmującym się ustawianiem geometrii też powinni mieć sprzęt do pozycjonowania kierownicy, a nie ustawiać "na oko", bo akurat pan Mieciu stwierdził swoim skośnym okiem, że kierownica leży prosto.

          Oczywiście, odchyłki od poziomu mogą się zdarzać, ale nie powinny przekraczać kilku stopni (wynika to z ilości ząbków na wieloklinie kierownicy - nie wiem, jak dokładnie jest w Skodzie, ale powinno być niecałe 100, więc z prostego rachunku wynika, że odchyłka może wynosić do ok. 4 stopni). Fabrycznie, tę odchyłkę oczywiście się koryguje, a praktycznie z powodu warunków w jakich jeździmy: nachylenie drogi, kontrowanie z powodu wiatru, etc... odchyłka ta, jeśli występuje, to jest niezauważalna.

          Komentarz

          • Trancer
            Ambiente
            • 2014
            • 201

            #80
            ASO chyba serwisówki nie przerabiało...lol...

            Komentarz

            • spj
              ***** ***
              ModeratoRS
              • 2009
              • 3534
              • Octavia IV combi (NX5)

              #81
              Zamieszczone przez Grad77
              Zamieszczone przez spj
              i wycierających się plastikach przy przednich pasach (ASO: pewnie źle mam ustawiony pas) już nie wspominam
              spj czy mógłbyś rozwinąć ten wątek ale tutaj:



              Zgłosiłeś oficjalną reklamację tych plastików i masz odpowiedź na piśmie? Czy tylko rozmawiałeś o tym w ASO?
              Mógłbyś wrzucić zdjęcia tych osłon ze swojego auta?
              Proszę: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...435797#1435797

              Chris11 dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
              Trancer dzięki za stronę z serwisówki.

              Co do przyrządu z poziomnicą, który zakładają na kierownicę w celu ustawieniu jej prosto, to mieli go i zakładali, ale było gorzej jak z niego korzystali niż jak sami ustawiali na oko. Moje przesunięcie kierownicy jest w granicy tego jednego ząbka o którym piszesz Chris11, bo kierownica ma około 120 cm na obwodzie, przy 100 zębach na jednym zębie jest 1,2 cm przesunięcia na obwodzie, ale przecież nie oto chodzi, bo oni nie odkręcali kierownicy, tylko ustawiali ją (wg ich) w pozycji zero i do tego robili geometrię.
              Zaproponowałem nawet, że ustawię kierownicę z pozycji zero i niech zrobią do mojego ustawienia zero kierownicy skorygują geometrię, ale nie przystali na to tłumacząc się, że i tak nie można być w samochodzie ustawiając kierownicę, więc to pewnie i tak nic nie da.
              Przez myśl mi przeszło, że może ustawiają poprawnie wszystko, ale coś innego jest skopane i dlatego końcem końców wygląda na to, że kierownica jest lekko w lewo przy jeździe na wprost, ale przy zmianie kół (felgi i opony) na zimowe jest dokładnie tak samo, więc porzuciłem to może być coś innego niż złe ustawienie kierownicy w zero.
              Pozdrawiam,
              Paweł

              Harmonogram spotów w Pomorskie OCP
              Grupa lokalna Pomorskie OCP na fb

              Komentarz

              • Chris11
                RS
                • 2011
                • 1587

                #82
                Skręć kierownicą maksymalnie w lewo, potem wróć do początku i skręć maksymalnie w prawo.
                Jeśli kierownica jest źle założona na kolumnie to będziesz widział różnice - po którejś ze stron zrobi więcej obrotu, czyli będzie bardziej skręcona.

                Wtedy podjedź do ASO, pokaż im to i zobacz, jaka będzie ich reakcja. Pozostaje wówczas już tylko zdjęcie kierownicy i założenie jej w nowej pozycji, ale do tego potrzeba właśnie przyrządu, którego zapewne ASO nie posiada... I zacznie się ustawianie "na oko".
                Przesunięcie na pewno nie będzie większe niż 3 ząbki, więc musisz wtedy zapamiętać w którą stronę było więcej obrotu - jeśli w lewo, to po zdjęciu kierownicy zakładasz ją bardziej w prawo.

                Inna sprawa, że przecież drążki kierownicze mają taki zapas na zwojach, że powinny ustawić kierownicę prosto nawet w momencie, gdy odchyłka będzie wynosiła niecałe 10 stopni, czyli ok 2,5 ząbka.

                Komentarz

                • GrzesWroc
                  Ambiente
                  • 2015
                  • 166
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #83
                  No i też wystąpiło - na biegu jałowym terkocze ze skrzyni/sprzęgła a po wciśnięciu pedału przestaje. Przy włączonej klimie objaw jeszcze częstszy i głośniejszy - pewnie ze względu na dodatkowe obciążenie. W przyszłym tygodniu serwis. Mówią że to wadliwe sprzęgło. Temat doskonale znają i dodają, że więcej niż co druga octavia ma ten problem także skrzynia w dół. Aha - cacko ma 7500km przebiegu! :shock:

                  Komentarz

                  • polrob
                    Rider
                    • 2013
                    • 535
                    • Superb III (3V3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #84
                    No i mnie to dopadło dzisiaj po trasie zauważyłem jakieś lekkie skrzypienie pedału sprzęgła przy wciskaniu. W garażu natomiast na postoju okazało się że przy puszczonym sprzęgle coś terkocze - autko ma trochę ponad 2 tyś km. Czy wiadomo już coś na temat poprawionej konstrukcji sprzęgła bo miała takowa wyjść od kwietnia 2015?
                    W mojej poprzedniej O3 (04.2013) do przebiegu 19 tyś km takich objawów nie było i śmiem twierdzić że te z początku produkcji były lepiej dopracowane niż obecne wersje.
                    jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                    była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                    była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                    Komentarz

                    • sobol1500
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 129

                      #85
                      Moj stoi w serwisie z rozebrana skrzynia i czekaja na decyzje Skody. Tylko u mnie nie bylo to lekkie piszczenie/skrzypienie a mega glosne skrzypienie, piszczenie i ch... Wie co jeszcze. Generalnie masakra. Jak w trabancie... Chociaz smiem twierdzic, ze tam az tak glosno nie bylo

                      Komentarz

                      • GrzesWroc
                        Ambiente
                        • 2015
                        • 166
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        #86
                        Dzisiaj wyjechałem z wymienionym sprzęgłem na gwarancji. To też terkocze z tą różnicą, że pierwsze zaczęło po kilku tysiącach kilometrów a to od razu :!: Chyba że to skrzynia..... Generalnie nie chce mi się jechać znowu do serwisu

                        Komentarz

                        • MarcinK.
                          Drive
                          • 2014
                          • 50

                          #87
                          Byłem wczoraj z terkoczącym sprzęgłem a ASO GALL ICM Wrocław - oczywiście zbyli mnie (efekt nie zawsze występuje - w ASO błoga cisza)...
                          GrzesWroc, w którym ASO robiłeś?

                          Komentarz

                          • GrzesWroc
                            Ambiente
                            • 2015
                            • 166
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            #88
                            TMT

                            Komentarz

                            • mati25
                              Classic
                              • 2013
                              • 32

                              #89
                              Zgłaszałem problem terkotania 10 razy, 8 zgłoszeń na piśmie w czterech serwisach. Jeździłem łącznie dwa miesiące autem zastępczym, oczywiście będę pisał do centrali o przedłużenie gwarancji o ten czas w trybie grzecznościowy w formie prośby, czasami się udaje, ale do rzeczy - wymieniono mi :
                              Przebieg :
                              - 2000 tyś km : wysprzeglik
                              - 4500 tyś km : tarcze sprzęgła
                              - 7000 tyś km : rozebranie skrzyni biegów, dokładne sprawdzenie luzu wałka sprzęgłowego, pomiar kół zębatych
                              - 13000 tyś km : wymiana kompletnego sprzęgła by wykluczyć problem z wysprzeglaniem.

                              Efekt - jak terkotało tak terkocze, dałem sobie spokój.
                              Grunt to mieć wszystko na piśmie, przynajmniej 3 razy z różnych serwisów. Tak mi polecił kolega prawnik. Nawet po gwarancji jak wyjdzie wada fabryczna można roszczyć odszkodowanie, wymianę. Usterkę można zaliczyć do stwarzające niebezpieczeństwo i utratę zdrowia, bo jest to związane z układem napędowym. Więc polecam poczynić wyżej wymienione kroki. Zgłaszany 3 razy, otrzymujemy potwierdzenie i śpimy spokojnie
                              mati

                              Komentarz

                              • MarcinK.
                                Drive
                                • 2014
                                • 50

                                #90
                                Umówiłem się z Doradcą Serwisowym z ASO na kolejną wizytę za dwa tygodnie. Do tego czasu mam nagrać "terkotanie", które zostanie dołączone do dokumentacji. Zobaczymy co wtedy powiedzą....

                                Komentarz

                                • GrzesWroc
                                  Ambiente
                                  • 2015
                                  • 166
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  #91
                                  Marcin przejedź się z gościem z serwisu, włącz klimę żeby dodatkowo obciążyć silnik i za którymś wysprzęgleniem zaterkocze.

                                  Komentarz

                                  • vigo12
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 28

                                    #92
                                    Panowie nie denerwujcie się , ale po tym co czytam polecam zamianę waszych wozideł na moją Octavkę 1 .Przebieg prawie 400 tys. - pierwsza laweta z winy samochodu przy przebiegu 370 tys. i nic w skrzyni nie terkocze . Oleju nie bierze . Stara lepsza niż nowa.

                                    Komentarz

                                    • Ralfik
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 225
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                      #93
                                      Mam pytanie czy ktoś rozwiązał problem z tym terkotaniem jaka jest przyczyna tego zjawiska?

                                      Komentarz

                                      • idas
                                        Elegance
                                        • 2006
                                        • 828

                                        #94
                                        Ja opisze jutro temat m.in. terkotania sprzegla w CAXA oraz co zostalo zrobione w ramach naprawienia.
                                        VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                        VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                        Komentarz

                                        • Ralfik
                                          Ambiente
                                          • 2013
                                          • 225
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                          #95
                                          Byłbym z góry wdzięczny bo mam zamiar udać się z tym do serwisu i nie chcę ,żeby mnie za bardzo podliczyli , auto po gwarancji. A gdzie nie podjadę to każdy się pyta co tak dziwnie pracuję silnik zaczyna mnie to irytować.

                                          Komentarz

                                          • idas
                                            Elegance
                                            • 2006
                                            • 828

                                            #96
                                            Wedlug mnie grunt to:
                                            - serwisowanie w ASO,
                                            - zglaszanie przy okazji kazdej wizyty wszelkie nasze rzeczy do sprawdzenia,
                                            - dodatkowa gwarancja/ubezpieczenie.

                                            Jutro wiecej szczegolow.
                                            VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                            VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                            Komentarz

                                            • Łabik
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 346
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                              #97
                                              Ja w Marcu miałem wymieniane sprzęgło na gwarancji z powodu terkotania itp.
                                              Po 9 tyś km, znowu zaczęło terkotać i czekam na ponowną wymianę ponoć jest już trzecia wersja tego sprzęgła i ja mam mieć właśnie je założone, ciekawe czy uporali się z tym problemem :?:
                                              Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
                                              http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA

                                              Komentarz

                                              • idas
                                                Elegance
                                                • 2006
                                                • 828

                                                #98
                                                U mnie w Golfie z silnikiem CAXA przyczyną terkotania sprzęgła było łożysko wałka sprzęgłowego. Po jego wymianie problem został rozwiązany. Więcej szczegółów odnośnie mojego przypadku zawarłem w zbiorczym opisie tutaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...532337#1532337
                                                VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                                VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                                Komentarz

                                                • Karel
                                                  Rider
                                                  • 2014
                                                  • 370
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  #99
                                                  Dzisiaj -7 C: po porannym starcie nie dość, że sprzęgło tłucze się (puka), to jeszcze - przy wciśniętym pedale sprzęgła - (coś) piszczy, dźwięk podobny do pisku paska osprzętu, ale cichszy. Ma ktoś pomysł, który element może dawać taki efekt?

                                                  Podsumowując:
                                                  * luźny pedał sprz.: sprzęgło hałasuje (puka), ale nic nie piszczy.
                                                  * wciśnięty pedał sprz.: przestaje pukać, zaczyna piszczeć.

                                                  Dodatkowo mam wrażenie, że pedał sprzęgła chodzi ciężej przy zimnym aucie. W ogóle mam wrażenie, że sam rozruch jest coś długi - muszę się temu przyjrzeć.

                                                  Komentarz

                                                  • himi
                                                    L&K
                                                    • 2013
                                                    • 1115
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                                    Orientuje się ktoś,czy w motorach 1,4 TSI 150 km czyli MY2015 też występuje ten problem?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...